ABD’li otomobil üreticileri elektrikli araçlardaki yavaşlama nedeniyle hibrit üretimini artırıyor
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki otomobil üreticileri, bu seçeneklere yönelik tüketici talebindeki artışa tanıklık ettikçe benzinli-elektrikli hibrit ve plug-in hibrit araçlara yönelik üretim kapasitelerini artırıyor. Bu eğilim, elektrikli araç (EV) satışlarının yavaşladığı bir döneme denk geliyor.
Sektör yöneticileri ve analistler, tüketicilerin geleneksel içten yanmalı motorlar ile tamamen elektrikli araçlar arasında bir orta yol aradığını öne sürüyor.
Şubat ayında bildirildiği üzere, hibrit araçların satışları elektrikli araçların satışlarından beş kat daha hızlı artmıştır. Jeep’in ana şirketi Stellantis, Jeep Wrangler SUV’un plug-in hibrit versiyonunun 2023’ün ikinci yarısında modelin toplam ABD satışlarının yarısını oluşturduğunu ve bu oranın ilk yarıda %37’den önemli bir artış gösterdiğini gözlemledi.
Ford Motor Company de yılın ilk iki ayında hibrit araçlarının satışlarında yaklaşık %37’lik bir artış kaydetti. Palm Springs Motors’un genel müdürü Scott Simmers’ın da belirttiği gibi, 25.315 dolardan başlayan hibrid Maverick kompakt kamyonet özellikle popüler oldu: “Şu anda galerimizdeki en sıcak araç Maverick hibrid.” Yüksek talep nedeniyle Ford, Maverick üretimini artırmak için üçüncü bir vardiya ekledi.
Sektörün hibridlere yönelmesi, Biden yönetiminin elektrikli araçları destekleyen iklim politikalarına karşı bir meydan okuma teşkil ediyor. Beyaz Saray’ın 2030 yılına kadar satılan tamamen elektrikli araçların payını %60’a çıkarmayı amaçlayan yeni araç CO2 emisyon standartlarını bu ay yayınlaması bekleniyor.
Ancak Kasım ayında yapılacak ABD başkanlık seçimleri bu girişimleri riske atabilir ve bazı analistler olası politika değişiklikleri karşısında CO2 emisyonlarını azaltmak için hibritlerin daha karlı bir alternatif sunduğunu öne sürüyor.
Toyota, Ford ve Honda Kuzey Amerika’da bu konuda başı çekerken, hibrit üretiminin 2025 yılına kadar toplam hafif araç üretiminin %20’sine ulaşması bekleniyor. AutoForecast Solutions Başkan Yardımcısı Sam Fiorani, EV görünümünün yaklaşık bir milyon adet düşürülürken, hibrit modellerin benzer bir hacimde arttığını belirtti.
Tedarikçiler de hibrid trendine yatırım yapıyor; Schaeffler, hibrid tahrik sistemleri için elektrikli aks üretimini artırmak üzere Dover, Ohio’da yeni bir fabrikaya 230 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor. Örneğin Ford, hibrit F-150’lerin satışlardaki payını iki katına çıkararak %20’ye yükseltmeyi planlıyor.
Jeremy Ashton’ın önceki V-8 motorlu kamyonunun yakıt ekonomisinden memnun kalmaması üzerine yaklaşık 61.000 dolara bir F-150 hibrid satın almasının da gösterdiği gibi, tüketici tercihleri bu talebi yönlendiriyor. Maryland’deki Preston grubu gibi bayiler de hibrit stoku yapıyor ve Aralık ayındaki toplam F-150 satışlarının yaklaşık %35’ini hibritler oluşturuyor.
Toyota, ABD hibrit pazarında uzun süredir lider konumunda ve hibrit modellerinin sayısını ve satışlarını arttırmayı planlıyor. Toyota marka şefi David Christ, hibritlerin geçen yıl Toyota satışlarının %29’unu oluşturduğunu ve bu yıl %45’e yaklaşmasının beklendiğini açıkladı. Yeni nesil Camry sedan sadece hibrit güç aktarma organları ile sunulacak.
Hibritler için fiyatlandırma stratejisi de daha rekabetçi hale geliyor. Toyota, hibritlerin fiyat primini daha önceki 6.000 ila 7.000 $ seviyesinden 1.500 ila 2.000 $ seviyesine indirerek tüketiciler için daha erişilebilir hale getirdi. Christ, düşük fiyat farkının tüketicilerin hibrit araçlarda daha fazla değer görmesini sağladığına inanıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.