Ekonomi

Aktif Bank: Süper Lig pandemi öncesine dönüyor

Türk sporuna bilgi birikiminin yanı sıra finansal desteğiyle de büyük katkı sağlayan Aktif Bank, 2016 yılından bu yana Türkiye’nin en kapsamlı ilk ve tek futbol ekonomisi raporu EkoLig’in yeni sayısını spor kamuoyuyla paylaştı. -Kent Genel Müdürü Atıl Aykar’ın mülkiyetinde ilan edilmiştir. Dünyada ve Türkiye’de futbol ekonomisinin fotoğrafını çeken rapora göre Üstün Lig kulüpleri maç günü gelirlerini yaklaşık 600 milyon TL’ye çıkardı. Tribünlerdeki kısıtlamaların kaldırılmasıyla tribünler dolarken, Muhteşem Lig de pandeminin izlerini silmeye başladı.

Aktif Bank Genel Müdürü Ayşegül Adaca, “Avrupa’nın en önemli 5 ligi futbol ekonomisinin lokomotifi olurken, Süper Lig de Covid-19 pandemisinin etkilerinden hızla kurtuluyor. Süper Lig kulüplerimiz maç günü gelirlerini 2019-20 sezonuna göre yüzde 10 artırarak yaklaşık 600 milyon TL’ye çıkarmayı başardı. Özellikle bu sezon taraftarların statlara dönüşü ve maç başına 13 bine yaklaşan seyirci oranı Süper Lig’in yükselişini kanıtlıyor.

E-Kent Genel Müdürü Atıl Aykar, “Beş büyük lig olarak tanımladığımız İngiltere, İspanya, İtalya, Fransa ve Almanya, 30 milyar Euro’yu aşan Avrupa futbol ekonomisinin büyük bölümünü oluşturuyor. UEFA Şampiyonlar Ligi’ne de hakim olan bu liglerin temsilcileri Devler Ligi ile büyümeye devam ediyor. Aktif Bank olarak hazırladığımız EkoLig Futbol Ekonomisi Raporu’nda hayata geçmesi planlanan Şampiyonlar Ligi’nin yeni formatı olan 2022 Katar Dünya Kupası’nın, Avrupa’nın beş büyük liginin marka değerlerinin fotoğrafını çektik. ve her zamanki gibi Türk futbolu. Raporun Türk futbolunun tüm paydaşları için değerli bir kaynak olmasını diliyoruz.”

Dört büyük grubumun gelirleri yüzde 117 arttı

EkoLig raporunda yer alan bilgilere göre dört büyük grup, 2021-22 döneminde lisanslı eser satışları, isim hakları, sponsorluk, reklam ve maç gelirleri, kombine kart ve localar gelirlerini 2020-2020-2020’ye göre yüzde 117 artırmayı başardı. 21 dönem. 2020-21 döneminde 1 milyar 272 milyon 474 bin TL gelir elde eden Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor, 2021-22 döneminde 2 milyar 759 milyon 341 bin TL gelir elde etmeyi başardı.

Trabzon hem sahada hem tribünde şampiyon

2021-22 dönemini şampiyon tamamlayan Trabzonspor, kupayı taraftarıyla birlikte kaldırdı. Maç başına 28 bin 778 taraftarla yüzde 70 doluluk oranı yakalayan bordo mavililer, dönem boyunca Akyazı’da 546 bin taraftarı ağırladı. Seyirci ortalamasında Fenerbahçe 24.722 ile ikinci, Galatasaray (21.425) üçüncü ve Beşiktaş (18.506) dördüncü oldu.

Fenerbahçe yayın gelirlerinde zirvede

2019-20 ve 2020-21 dönemlerinde Süper Lig’de naklen naklen gelirlerinde üçüncü sırada yer alan Fenerbahçe, 2021-22 döneminde elde ettiği 239,2 milyon TL gelirle birinci sırada yer aldı. Ligi 2. sırada tamamlamasının ardından şampiyonluk hissesinin yanına performans gelirlerini de ekleyen sarı lacivertliler, naklen yayın gelirlerinde en çok kaynak sağlayan kulüp oldu. 2021-22 döneminde şampiyonluk hasretine son veren Trabzonspor, naklen yayın gelirlerinde ikinci basamakta kaldı. Bordo-Mavililer, performans gelirleri, şampiyonluk payları ve katılım payları dahil son dönemde 202 milyon TL yayın geliri elde etmeyi başardı.

Galatasaray yeni dönemde tribünleri doldurdu

Pandemi sonrası yüzde 100 kapasiteyle oynanmaya başlayan 2022-23 döneminde Galatasaray taraftarı yalnız bırakmadı. Döneme değerli transferlerle başlayan Sarı-Kırmızılı Takımlar, iç saha müsabakalarında ortalama 45 bin 921 kişiyi yakalarken, ligde 14 hafta geride kaldı. Fenerbahçe’yi 40 bin 23 taraftar ortalaması ile Galatasaray takip ederken, teknik direktör değiştiren Beşiktaş 35 bin 189 taraftar ortalaması ile üçüncü sırada kaldı. Son şampiyon Trabzonspor ise 26 bin 706 taraftarla maçlarını oynadı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu